عرضه کارت‌های گرافیک نسل بعد میان قیمت مجهز به پردازنده‌های گرافیکی Radeon HD5600

-پشتیبانی کامل از رابط DirectX 11 -

Jan 14, 2010
پانزدهم ژانویه 2010، شهر تایپه کشور تایوان – امروز شركت گيگابايت تكنولوژي به عنوان توليد‌كننده پيشرو در زمينه مادربورد، كارت‌گرافيك و ديگر راه‌حل‌هاي پردازش سخت‌افزاري، آخرین سری کارت‌های گرافیک خود با نام GV-R5600 را معرفی کرد. دو کارت‌گرافیکGV-R567OC-1GI و GV-R567D5-512I براساس جدید‌ترین پردازنده‌گرافیکی شرکت ATI از سری HD5600 ساخته شده‌اند که مجهز به 627 میلیون ترانزیستور با فناوری ساخت 40 نانومتری و حافظه‌های GDDR5 هستند. این دو کارت‌گرافیک از رابط DirectX11 شركت مايكروسافت، فناوری ATI Stream، پشتیبانی از چند کارت‌گرافیک به کمک فناوری ATI CrossFireX، UVD2 و Power Play پشتیبانی می‌کنند. همچنین سری GV-R5600 دارای فناوری‌های ویژه و منحصر به فرد گیگابایت از جمله Ultra Durable 2، خروجی تصویر مستقیم HDMI برای انتقال تصاویر HD و امکان پخش‌فیلم‌های Blu-ray نیز هستند.


کارت‌های‌گرافیک GV-R567OC-1GI و GV-R567D5-512I از نسل دوم موتور گرافیکی TeraScale استفاده می‌کنند که با داشتن 400 واحد پردازشگر جریانی، توان پردازشی در حدود 620 گیگافلاپ را فراهم می‌کند. این دو کارت‌گرافیک به ترتیب از یک گیگابایت و 512 مگابایت حافظه‌گرافیکی GDDR5 بهره می‌برند که در مقایسه با حافظه‌های GDDR3 و در مدت زمان یکسان توانایی انتقال نزدیک به دو برابر اطلاعات را دارند. به کمک فناوری ATI Stream می‌توان از قدرت پردازشی کارت‌گرافیک برای پردازش فیزیک و هوش مصنوعی بازی‌ها و همچنین در پردازش‌های موازی کامپیوتری، محاسبات Ray Tracing و کدگشایی از فیلم‌ها با سرعتی فوق‌العاده استفاده کرد.


در ضمن دو کارت‌گرافیک GV-R567OC-1GI و GV-R567D5-512I به طور کامل از رابط DirectX11 پشتیبانی می‌کنند که به کمک آن می‌توان تصاویری هرچه بیشتر نزدیک به واقعیت و افکت‌های سه‌بعدی با کیفیت بازی‌های امروزی را تجربه نمود. دوستداران بازی‌های کامپیوتری به کمک فناوری‌های Tessellation، HDR Texture Compression، Multi Threading (پردازش چند‌رشته‌ای) و DirectCompute می‌توانند از این جلوه‌های سه بعدی و قابلیت‌های دیگر DirectX 11 استفاده کنند. DirectX11 دنیای جدیدی از واقعیت‌های بصری در بازی‌های کامپیوتری را به بازي دوستان معرفی کرده که با کمک کارت‌های‌گرافیک Gigabyte GV-R5600 می‌توان به این دنیای جدید وارد شد.


در سری GV-R5600 می‌توان از اتصال مستقیم HDMI به تلویزیون و صفحه‌نمایش استفاده کرد و علاوه بر تصویر، صدای دو کاناله 48 کیلوهرتزی استریو یا صدای 7.1 کاناله با فرمت AC3را تنها به یک کابل و بدون نیاز به تنظیمات خاص منتقل نمود. پخش فیلم‌های Blu-ray نیز در این کارت‌های‌گرافیک پشتیبانی شده و می‌توان از قابلیت‌های Dual-Stream، تصویر در تصویر، Dynamic Contrast (كنتراست متغير) و قابلیت افزایش اندازه فیلم‌های DVD نیز استفاده کرد. بدین ترتیب این دو کارت‌گرافیک را می‌توان به سادگی برای سیستم‌های سینمای خانگی نیز به کار برد.





تجربه‌ای فوق‌العاده از گرافیک و ویدئو
کارت‌های‌گرافیک سری GV-R5600 از سیستم عامل جدید Windows 7 که می‌توان در نمایش ویژگی‌های گرافیکی و تعاملی آن از قدرت پردازش کارت‌گرافیک استفاده کرد، به طور کامل پشتیبانی شده است. در این سری خروجی تصویر HDMI روی خود کارت‌گرافیک تعبیه شده که توان انتقال تصاویر با عمق رنگ بالا و صدای دیجیتال 7.1 کاناله را دارد. همچنین برای رسیدن به حداکثر کارایی و سرعت در انتقال اطلاعات از کابل HDMI، از اتصال HDMI با روکش طلایی روی کارت‌گرافیک استفاده شده تا سری GV-R5600 کارت‌گرافیکی ایده‌آل برای سیستم‌های سینمای‌خانگی باشد.


فناوری Ultra Durable 2
در کارت‌های‌گرافیک GV-R5600 از فناوری Ultra Durable 2 در ساخت بورد کارت‌گرافیک استفاده شده تا بهترین خنک‌کنندگی، کمترین میزان اتلاف توان مصرفی و در نهایت عمر بیشتر کارت‌گرافیک حاصل شود. MOSFET‌های با RDS(on) پایین‌تر توان کمتری را در زمان سوئیچ کردن مصرف می‌کنند و در نتیجه گرمای کمتری در این بخش تولید می‌شود. چوک‌های با هسته فريت نیز در مقایسه با چوک‌های با هسته آهنی می‌توانند انرژی را برای مدت بیشتری در خود نگه دارند و در نهایت خازن‌های جامد با ESR کمتر نسبت به نمونه‌های مشابه در دیگر کارت‌های گرافیک ثبات بیشتری داشته و قابل اطمینان‌تر هستند.


For more details of the GIGABYTE GV-R567OC-1GI and GV-R567D5-512I, please visit the GIGABYTE VGA website at:
/products/main.aspx?s=43
{{AsideSubscribeInfo.buttonText}}