گیگابایت با معرفی GTX 460 SOC، قلمرو کارت های گرافیکی سری Super Overclock خود را گسترش داد
-- پردازنده های گرافیکی دست چین شده توسط Gauntlet با جدیدترین طراحی خنک کننده WINDFORCE –
Oct 21, 2010

تایپه, تایوان, 20 اکتبر th, 2010 – گیگابایت، یکی از سازندگان برتر مادربرد و کارت گرافیکی، یک محصول قدرتمند جدید را به سری Super Overclock خود اضافه کرد: GTX 460 SOC (GV-N460SO-1GI). برای انتخاب شدن برای سری Super Overclock,یک پردازنده گرافیکی باید از فرایند GPU Gauntlet با موفقیت عبور کند و باید از یک برد Ultra Durable VGA یا VGA+ استفاده کند. سلاح مخفی گیگابایت یعنی نسخه Super Overclock GTX 460 که با پردازنده گرافیکی GeForce GTX 460 انویدیا ساخته شده است، مخصوص رقابت های اورکلاک و مبارزات در بازی های رایانه ای طراحی شده است. پردازنده گرافیکی جدید بر پایه پردازنده 40 نانومتری و حافظه GDDR5 پیشرفته ساخته شده است، و ویزگی های برتری مثل Microsoft DirectX 11 و PhysX انویدیا را دارد تا تجربه با کیفیت بسیار بالا و کارایی بی نظیر داشته باشد. کارت گرافیکی GV-N460SO-1GI در ضمن از طراحی WINDFORCE 2X، طراحی PWM هفت فازه، تنظیم کننده کارت گرافیکی هوشمند OC Guru و تنظیم ولتاژ بهره می برد.


WINDFORCETM – جدیدترین سیستم خنک کننده گیگابایت

گیگابایت WINDFORCE را معرفی می کند، جدید ترین فن آوری خنک کننده خود که کارت های گرافیک گیگابایت را از دیگر کارت های موجود در بازار متمایز می کند. گیگابایت می داند که فن برای کارت های گرافیکی بسیار مهم است و به همین دلیل تنها فن های با بهترین کیفیت برای WINDFORCE انتخاب می شوند. برای انتخاب شدن برای WINDFORCE، سیستم خنک کننده باید مجهز به باله مایل ضد اختلالات هوایی، فن PWM کم صدا و لوله گرمایی تمام مسی باشد. باله های مایل باعث می شوند که دمای اضافه و اختلالات هوایی تولید نشود. بسته به جهت قرارگیری باله ها، 3 نوع طراحی برای باله های متمایل وجود دارد: مایل به صورت موازی، مایل به صورت متقارن و مایل به صورت سه بعدی. هر کدام از موارد بالا باعث می شوند هوا به خوبی در اطراف کارت گرافیکی به جریان بیافتند تا گرما به صورت موثر از درون هسته پردازنده پراکنده بشود.


WINDFORCETM 2X: سیستم خنک کننده ضد اختلال هوایی

کارت گرافیکی GV-N460SO-1GI مجهز به سیستم خنک کننده WINDFORCE 2X است. طراحی مخصوص با دو فن مایل که مقدار اختلال هوایی بین دو فن را به حداقل می رساند و پخش هوای گرم زیر محیط پوشش داده شده توسط هر فن را بهبود می یابد. با طراحی منحسر به فرد، WINDFORCETM 2X حتی کانال های هوای بر روی سیستم خنک کننده کارت گرافیکی را بزرگتر می کند و یک سیستم گردش گرما موثرتر را در کیس ایجاد می کند. این طراحی مخصوص به پرداکنده شدن سریع تر گرمای پردازنده گرافیکی کمک می کند. در ضمن، WINDFORCE 2x مجهز به دو لوله مسی است تا سرعت پراکنده شدن گرما را افزایش بدهد.

 

معماری Pure Power

کارت گرافیکی GV-N460SO-1GI از بهترین و خالص ترین توان تغذیه بهره می برد و با PCB های با طول استاندارد ATX سازگار است. طراحی PWM شش فازه شامل 6 فاز برای پردازنده گرافیکی و 1 فاز برای حافظه می شود. شش LED مشخص کننده وصعیت کنونی فاز توانی هستند، تا به کاربر در کنترل کردن مصرف انرژی کمک کنند. این ویژگی، سیستمی پایدارتر و توانایی بهتر برای اورکلاک را تضمین می کند.


GPU Gauntlet™ Sorting

فن آوری انحصاری و اختصاصی Gauntlet Sorting گیگابایت، کلید یافتن بهترین تراشه های گرافیکی جهت تولید کارت های گرافیک سری super overclock است. در این فن آوری تراشه ها باید آزمایش های مختلفی را پشت سر بگذارند. تراشه هایی که موفق به قبولی در آزمایش های انجام گرفته می شوند، سه قابلیت شاخص دارند. اول توانایی بیشتر اورکلاکینگ بین 10 تا 30 درصد نسبت به تراشه های معمولی است. از سوی دیگر این تراشه بین 5 تا 10 درصد خنک تر از تراشه های دیگر کار می کنند و توان مقاومت حرارتی بیشتری دارند. به همین دلیل است که سرعت چرخش فن ها در میزان استاندارد نگه داشته شده است تا صدای اضافه و اذیت کننده ای از چرخش آن ها تولید نشود و ایجاد نویز به حداقل میزان ممکن برسد. سرعت چرخش فن ها در این کارت ها حتی در سنگین ترین بار کاری نیز ثابت باقی خواهد ماند و گیگابایت حرارت و کار تراشه در هر شرایطی را گارانتی کرده است. در نهایت این تراشه ها بین 10 تا 30 درصد کم مصرف تر نیز بوده و حتی در شرایط اورکلاک نیز نسبت تراشه های معمولی خنک تر هستند.


Ultra Durable VGA+

به کمک فن آوری انحصاری Ultra Durable VGA + که در آن از 5+1 عدد قطعات با کیفیت استفاده شده است، سری Super Overclock از بنچ مارک های با بالا ترین کارایی پشتیبانی می کند. پرودلایزر Ultra Durable VGA+ گیگابایت بر روی GV-N460SO-1GI توان خالص تری را نسبت به طراحی های معمولی توان (بدون پرودلایزر) ارائه می کند.

پرودلایزر

یکی از قطعات به کار رفته در کارت های گرافیک سری Ultra Durable VGA + گیگابایت، پرودلایزر ها هستند. بر روی کارت گرافیکی GV-N460SO-1GI، گیگابایت از یک پرودلایزر شرکت NEC (که به آن خازن فیلمی نیز می گویند) استفاده می کند، تا قابلیت جریان عالی و ESL/ESR بسیار پایین برای اورکلاک بهتر ارائه کند. پرودلایزر اضافه شده توان را بصورت پایدارتر ارائه می کند، حتی در زمان بارگزاری های سنگین.


OC Guru – تنظیم کننده هوشمند کارت گرافیک

گیگابایت افتخار دارد که نسخه ای هوشمندتر و بهبود یافته از نرم افزار OC Guru را معرفی کند. این نرم افزار کنترل کننده کارت گرافیک با ترکیب شگردهای نرم افزاری و سخت افزاری، ساده ترین راه برای اورکلاک کردن کارت گرافیک است. این نرم افزار سه شرایط کاری برای اورکلاکینگ، گیمینگ و بازی و کار در شرایط بهینه از نظر مصرف انرژی را پیش بینی کرده است. به عقیده گیگابایت، کاربران مختلف نیازهای متفاوتی دارند و این نرم افزار با ایجاد امکان تنظیم ولتاژ، حافظه ها و سرعت فن ها، امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.


تنظیم ولتاژ

قابلیت تنظیم ولتاژ در هر لحظه برای بازیکنان حرفه ای بهترین تجربه را در رقابت های اورکلاکینگ فراهم می کند. بدین وسیله کاربران حرفه ای می توانند از طریق نرم افزار به راحتی ولتاژ را تغییر بدهند بدون اینکه مجبور شوند به PCB دست بزنند. برای اورکلاکرها فراگیری طرز کار این پیکره بندی آسان است و با آن می توانند در هر لحظه حجم کار پردازنده گرافیکی را از طریق read point ولتاژ تشخیص بدهند..


کارت های سری سوپر اورکلاک گیگابایت شامل مدل های HD 5870، HD 5770، GTX 470 و کارت جدید GTX 460 می شود. جهت اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس های زیر مراجعه کنید. http://www.gigabyte.com/products/main.aspx?s=43

GIGABYTE SOC: http://www.gigabyte.com/MicroSite/72/index.html

Facebook: http://www.facebook.com/pages/GIGABYTE-VGA/138376338834?ref=nf

Twitter: http://twitter.com/GIGABYTE_VGA

{{AsideSubscribeInfo.buttonText}}